Ajankohtaiset ilmiöt/ VKO 18
En ollut aikaisemmin kuullut tällaisesta kilpailusta enkä aluksi tajunnut mistä on kyse. Kuitenkin kun lähdin tutustumaan kilpailuun tarkemmin, olin nähnyt todella monen kilpailuun osallistujan teoksia. Kilpailuun on osallistunut suuretkin yritykset ja kilpailu varmasti antoi lisämotivaatiota lopputuloksen tekoon. Kun voittajia selaili, oli sieltä suurinosa sellaisia, joihin olen itsekkin törmännyt.
Heti ensimmäisenä minua pisti silmään vuoden Instagram osio ja siellä Elisan tekemä #sananvastuu Instagram kampanja. Instagram on tänä päivänä todella suosittu markkinointi kanava ja sitä kautta tavoittaa todella laajan määrän ihmisiä. Kampanja oli suunnattu nimenomaan instagramiin, mutta myös käytettäväksi facebookissa. Uskon, että tämä valittiin voittajaksi, sillä se oli rohkea ja kantaa ottava sekä siinä korostettiin todella tärkeää asiaa. Tänä päivänä, kun yhä enemmän vietetään aikaa internetissä, unohtuu monelta täysin käytöstavat siellä. Kuvitellaan, että kun asian kirjoittaa ja sanoo ruudun takaa, ei se voi satuttaa ketään tai ainakaan kirjoittaja ei itse siitä vastuuseen joudu. Asia ei kuitenkaan ole niin ja on äärimmäisen tärkeää puhua tästäkin asiasta. Kampanjan mainoskuva on hyvin tummanpuhuva ja jo sen katsominen herättää paljon tunteita.
Lumenen digitaalisuus kehittyy jatkuvasti ja uusia ideoita pohjautuen digitalisiin työskentelytapoihin pyritään luomaan. Digitaalisuus on nopeasti kehittyvää ja sen ansiosta uusia työskentelytapoja sekä markkinoiti ratkaisuja syntyy koko ajan. Yhtenä digitaalisena markkinointi kanavana Lumene on panostanut erityisesti Instagramiin, johon he tuottavat monipuolista sisältöä. Yritys luo niin kuvia, storyja kuin myös live keskusteluja instagramin välityksellä. Olen itsekkin katosnut heidän livejä ja ainakin minulle ne tuovat lisä turvallisuutta yrityksestä ja tunteen, että he haluavat olla asiakkaitaan lähellä. Yksi digitaalinen markkinointi tapa oli myös, kun Lumene pystytti kiireisen kauppakeskuksen Kampin keskiympyrään Lumene- promootion. He pystyttivät myös Kamppiin kosketusnäytön, jossa ohikulkijat pystyivät tekemään "testin", joka piti nimeä - Löydä uusi luottomeikkivoiteesi-. Kosketusnäytön ansiosta monet ohikulkijat päätyikin lopulta joko Lumenen promopisteeseen taikka myymälään ostamaan uuden meikkivoiteen. Tämä olisi saattanut monelta jäädä tekemättä, jollei kosketusnäyttöä olisi ollut.
Lähteet,
https://2019.grandone.fi/tyo/sananvastuu-1
https://grandone.fi/saannot/
https://www.youtube.com/watch?v=avPCwKNg4K8
https://info.clearchannel.fi/caset/lumenen-loyda-uusi-luottomeikkivoiteesi-kampanja
Heti ensimmäisenä minua pisti silmään vuoden Instagram osio ja siellä Elisan tekemä #sananvastuu Instagram kampanja. Instagram on tänä päivänä todella suosittu markkinointi kanava ja sitä kautta tavoittaa todella laajan määrän ihmisiä. Kampanja oli suunnattu nimenomaan instagramiin, mutta myös käytettäväksi facebookissa. Uskon, että tämä valittiin voittajaksi, sillä se oli rohkea ja kantaa ottava sekä siinä korostettiin todella tärkeää asiaa. Tänä päivänä, kun yhä enemmän vietetään aikaa internetissä, unohtuu monelta täysin käytöstavat siellä. Kuvitellaan, että kun asian kirjoittaa ja sanoo ruudun takaa, ei se voi satuttaa ketään tai ainakaan kirjoittaja ei itse siitä vastuuseen joudu. Asia ei kuitenkaan ole niin ja on äärimmäisen tärkeää puhua tästäkin asiasta. Kampanjan mainoskuva on hyvin tummanpuhuva ja jo sen katsominen herättää paljon tunteita.
Lumenen digitaalisuus kehittyy jatkuvasti ja uusia ideoita pohjautuen digitalisiin työskentelytapoihin pyritään luomaan. Digitaalisuus on nopeasti kehittyvää ja sen ansiosta uusia työskentelytapoja sekä markkinoiti ratkaisuja syntyy koko ajan. Yhtenä digitaalisena markkinointi kanavana Lumene on panostanut erityisesti Instagramiin, johon he tuottavat monipuolista sisältöä. Yritys luo niin kuvia, storyja kuin myös live keskusteluja instagramin välityksellä. Olen itsekkin katosnut heidän livejä ja ainakin minulle ne tuovat lisä turvallisuutta yrityksestä ja tunteen, että he haluavat olla asiakkaitaan lähellä. Yksi digitaalinen markkinointi tapa oli myös, kun Lumene pystytti kiireisen kauppakeskuksen Kampin keskiympyrään Lumene- promootion. He pystyttivät myös Kamppiin kosketusnäytön, jossa ohikulkijat pystyivät tekemään "testin", joka piti nimeä - Löydä uusi luottomeikkivoiteesi-. Kosketusnäytön ansiosta monet ohikulkijat päätyikin lopulta joko Lumenen promopisteeseen taikka myymälään ostamaan uuden meikkivoiteen. Tämä olisi saattanut monelta jäädä tekemättä, jollei kosketusnäyttöä olisi ollut.
Lähteet,
https://2019.grandone.fi/tyo/sananvastuu-1
https://grandone.fi/saannot/
https://www.youtube.com/watch?v=avPCwKNg4K8
https://info.clearchannel.fi/caset/lumenen-loyda-uusi-luottomeikkivoiteesi-kampanja
Kommentit
Lähetä kommentti