Maailmantalous ja ulkomaankauppa

Uuutiset

1. https://www.hs.fi/talous/art-2000006473811.html
2. https://yle.fi/uutiset/3-11305382
3. https://yle.fi/uutiset/3-11298965
4. https://yle.fi/uutiset/3-11236873


Tämän hetken Suomen ja maailman tilanne on poikkeava ja näin ollen koskettaa jokaista ihmistä, sekä yrityksiä jollain tasolla. Tilanteesta johtuen Lumene- myyntipisteet palvelevat noudattaen tehostetun hygienian ohjeita. Myyntipisteiden ja henkilöstön hygieniaan panostetaan todella tarkasti ja kosmetiikka testerit ovat poistettu käytöstä. Maailman tilanteesta johtuen totta kai asiakkaita itse myymälöissä käy todella paljon vähemmän, sillä kotona pysymistä suositellaan kaikille. Näin ollen liiketoimintaan on jouduttu keksimään erilaisia ratkaisuja, jotta tuloja yritykselle tilanteesta huolimatta syntyisi. Lumene aloitti jo melko nopeasti Woltin kautta toimitukset, kun koronavirustietous levisi. Wolt on oma verkkoalusta, joka yleisesti kuljettaa ruokaa kotiinkuljetuksilla. Nyt kuitenkin Lumenen kosmetiikkaakin voi tilata tätä kautta.



Lumenen toimitusjohtaja Johan Berg kertoo, että tällä hetkellä yt- neuvotteluille ei ole tarvetta, mutta jos tilanne jatkuu huhtikuun jälkeenkin, voi näille tulla tarve. Yritys siis seuraa tilanne aktiivisesti ja tekee päätökset yrityksen eduksi katsomalla tavalla.

Tällä hetkellä on todella tärkeää miettiä uusia toiminta tapoja liiketoimintaan. Tarkoitus on saada liiketoiminta jatkumaan ja mahdollisesti sitä pyritään kehittämään tilanteen vaatimalla tavalla. Hyvänä esimerkkinä kehityksestä on mahdollisuus ostaa kosmetiikka ja ihonhoitotuotteita kotiovelle Woltin kautta. Tässä nähdään hyvin kuinka innovatiivinen ja nopeasti tilanteisiin reagoiva Lumene on yrityksenä. Mahdollisuuksia on todella monia ja ehkä woltin kaltaiset yhteistyöt ovat nopean ajan parhaimmat ratkaisuideat. Maailmantalouden johdosta Lumenen kansainvälisyysstrategia voi hieman hidastua tai ainakin siihenkin on kehitettävä jotain lisää. Koska niin kuin Suomessakin, ulkomaillakin kehotetaan pysymään kotona ja välttämään turhaa liikkumista julkisesti. Tällöin siis Lumenen ulkomainen marketti myynti on huomattavasti vähäisempää. Perusturvan luominen tilanteessa on nyt tärkeää ja kun Lumenella on vahva asiakaskunta Suomessakin ei yritys täysin ilman tuloja jää. Kuitenkin niin kuin toimitusjohtaja mainitsi, jos tilanne jatkuu näin vielä pidempään on yrityksen harkittava yt- neuvotteluja.


Lähteet,

https://www.lumene.com/fi/covid-19.html
https://www.marmai.fi/uutiset/wolt-alkoi-kuljettaa-lumenen-kosmetiikkaa-korona-aikainen-palvelu-itselle-tai-laheiselle/2735de5a-9a59-4a12-961c-1be2678e2962
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/8408dbe7-13bc-466c-9d93-43c637980f49
https://tulli.fi/korona

Kommentit

  1. Uskon että liiketoimintatapojen kehittäminen on todellakin tärkeää, sillä maailma muuttuu kokoajan ja näin ollen muutoksiin on mukauduttava. Tuttava myös kertoi että he ovat ottamassa yhteyttä tuotekehityspalveluun, uskoo että siitä on apua heille ja näin ollen voivat tulevaisuudessa laajentaa kohderyhmää ja saada jalkaa oven väliin laajemmillakin markkinoilla. Mielenkiintoinen blogi, voisinkin tämän jakaa hänelle.
    https://www.defour.fi/palvelut

    VastaaPoista

Lähetä kommentti